FORENINGSPORTAL Foreninger i Røros kommune

Bygdefolket.no

Bygdelag/velforening og ungdomslag

Bygdefolket.no er en uavhengig organisasjon for Brekken og bygdene rundt. Målet er å være en informasjonskanal for stort og smått som skjer. Vi ønsker å bidra til vekst og utvikling i bygdene våre.

Dalakopa

Musikk/dans/teater

Dalakopa er en internasjonal gjeng med musikere fra 4 land: Norge, Sverige, Danmark, og USA. Vi har sammen funnet vår spesielle sound, mye på grunn av forskjellige utgangspunkt musikalsk, og landene de kommer fra. Repertoaret vårt henter i i hovedsak fra Røros-distriktet, Østerdalen, Sverige og fra gruppens egne komponister. Vi elsker å spille til dans, men en god konsert er heller ikke så dumt. Da kan vi få brukt mye av vårt mer lyriske repertoar.

Handikappede barns foreldreforening Trøndelag

Helse og humanitær

VI ER HER FOR DEG! HBF skal være den beste MØTEPLASSEN for barn med nedsatt funksjonsevne - og deres familier. Handikappede Barns Foreldreforening (HBF) er en landsforening tilknyttet Norges Handikapforbund. HBF kjemper for å ivareta interessene til familiene. Alle barn har rett på lik tilgang til utdanning og en meningsfull fritid. Vi i HBF jobber for rettigheter og muligheter, både lokalt og nasjonalt. Vi ser frem til å bli bedre kjent med deg og din familie.

HLF Røros og Omegn

Helse og humanitær

HLF (Hørselshemmedes Landsforbund) Røros og Omegn jobber for en bedre hverdag for deg med hørselsutfordringer i vårt distrikt (Røros, Os og Holtålen kommuner)

Moanguttan

Helse og humanitær

Hjelper Afghanske ungdommer som bodde på Moan asylmottak på Røros og som ikke fikk opphold i Norge. Forsørger 2 som ble returnert til Afghanistan

Pensjonistforbundet Røros

Senioraktivitet

Forening for alle, ikke nødvendigvis bare pensjonister. Faste medlemsmøter hver tredje torsdag i måneden med underholdning og servering. Har eget hus med sal som rommer inntil 90 personer. Vi har trim hver tirsdag Kl. 12:00 med en hyggeprat etterpå med kaffe og vafler.

Røros husflidslag

Kultur og kulturvern

Røros Husflidslag er for alle som liker å skape noe med hendene, fordype seg i tradisjonshåndverk eller lære noe nytt i fellesskap med andre. Vi arranger kurs og aktiviteter i et bredt spekter av håndverksteknikker, som søm, veving, strikking, hekling og redesign m.m. Vi er svært opptatt av gjenbruk og arrangerer fikselaug "Alt kan fikses", der gamle klær kan få et nytt liv. Som medlem får du rabatterte priser på de fleste kurs og arrangementer. Du kan også delta på åpne møter, kurs og aktiviteter uten medlemskap, men det koster litt mer. Det lønner seg å være medlem. Velkommen skal du være! Se https://husflid.no/ for mer info.

Røros Hundeklubb

Hobby

Aktiv hundeklubb som arbeider for å fremme forståelsen og interessen for hunder. Arrangerer kurs for alle uansett alder og erfaringer, så som - valpekurs, sporkurs, kurs i hverdagslydighet, aktiviseringskurs, kurs i agility, spesialsøk, rallylydighet m.m. Ukentlige miljøtreninger som er åpen for alle og gratis! Egen hundehall med faste treningskvelder - vi har plass til flere :)

Røros Karateklubb

Idrett

Røros karateklubb ble stiftet i 1985 og har i dag tilholdsted i Verket. Vi har et stort parti for barn og unge, og også en god del medlemmer fra Funasdalen i Sverige. Klubben har som intensjon å være et lavterskeltilbud for alle som vil trene karate, og vi tilpasser trening og utfordringer etter ståsted. Karate passer for absolutt alle, ikke minst for de som ikke finner seg helt til rette innenfor tradisjonelle idretter/aktiviteter.

Røros soroptimistklubb

Helse og humanitær

Verdensomspennende organisasjon for kvinner med medlemmer i mer enn 120 land. Vi skal Fremme menneskerettigheter for alle. Bedre kvinners og barns levekår. Holde høy etisk standard i liv og yrke. Bidra til fred og internasjonal forståelse. Fremme vennskap og bygge nettverk.

Nyttige lenker

Sosiale media